Roberta Longoni

Roberta Longoni - Formazione
MACSE ITALIA
CORSO DI FINANZA PER ASSISTENTI DI DIREZIONEda NOVEMBRE 2011 a DICEMBRE 2011
ISTITUTO GHISLANZONI SUORE ORSOLINE
da GENNAIO 1980 a GENNAIO 1985
Master in Strategia e Gestione d'Impresa - Master of Strategy and Business Administration
Il Sole 24 Ore Business Schoolda GENNAIO 2012 a GENNAIO 2013
LAUREA
Libera Università di Lingue e Comunicazione IULMda GENNAIO 1985 a GENNAIO 1990
Roberta Longoni - Esperienze
PRODUCT MANAGER presso MITSUI & CO. ITALIA S.p.A.
da NOVEMBRE 1990 a DICEMBRE 2001Segreteria di Direzione, assistenza al Presidente Implementazione del sistema informatico aziendale, compresa la creazione dell’archivio informatico Gestione rapporti fra Direzione e Reparti Commerciali Gestione rapporti fra casa madre e branch office di Milano Traduzioni e Interpretariato Organizzazione Eventi Aziendali Gestione rapporti con Jetro e Camera di Commercio Giapponese Identificazione delle linee guida di azione e identificazione dei piani di azione strategici marketing e commerciali di sviluppo mercato/cliente. Gestione dell'organizzazione Marketing e Commerciale Gestione delle politiche di pricing Identificazione delle strategie di marketing e commerciali per singolo mercato o prodotto Organizzazione e coordinamento delle azioni tattiche di marketing: fiere, convegni specialistici, e gestione delle relazioni con i fornitori Gestione delle pratiche doganali Stesura e definizione di contratti di distribuzione internazionale Elaborazione budget commerciali
FULL MEMBER - Responsabile Eventi presso MACSE ITALIA
da GENNAIO 2011
Senior Partner presso MACSE
da FEBBRAIO 2010
EXECUTIVE ASSISTANT & OFFICE MANAGER presso Confidential
da MAGGIO 2011 a LUGLIO 2012Personal Executive Assistant Assistance to top management Support to the Board in daily operations Preparation of reports, both in Italian and English Liaison between all company’s departments and Board Relations with Banks’ and Customers’ Executive Assistants at top management level Filing and protocol Translations Facilities management Organizing the office layout and maintaining supplies of stationery and equipment Maintaining the condition of the office and arranging for necessary repairs Responsibility for the day to day running of the office Arranging regular testing for electrical equipment and safety devices Office services Design and implement office policies Establish standards and procedures Organize office operations and procedures Liaise with other agencies, organizations, branches Human resources Overseeing the recruitment of new staff, sometimes including training and induction Coordinate office staff activities to ensure maximum efficiency Delegating work to staff and managing their workload and output Assign and monitor clerical, administrative and secretarial responsibilities and tasks among office staff Evaluate and manage staff performance Promoting staff development and training Attending conferences and training Preparing time sheet Payroll Accounting Recording office expenditure and managing the budget Receive, check and record purchase invoices Invoicing Budget control Debt collection Payments to suppliers / staff Preparation of documents for outside counsels Responsible for the petty cash Information Technology and telecommunications Liaising with senior managers to ensure that staff in the division have appropriate information technology equipment Purchasing Monitor and maintain office supplies inventory
EXECUTIVE ASSISTANT & OFFICE MANAGER presso GRUPPO ARETE' SRL
da DICEMBRE 2001 a APRILE 2011Attività svolte: Segreteria generale: gestione agenda, redazione documenti e presentazioni, organizzazione meeting, reporting, gestione archivio, gestione sito web, Gestione delle pratiche amministrative (emissione fatture, registrazione fatture fornitori, pagamenti) Rapporti con le banche, e consulenti esterni (avvocati, commercialisti, studio del lavoro) Controllo di gestione & Reporting Recupero crediti Gestione del personale Stesura e definizione di contratti Traduzioni e Interpretariato Organizzazione Eventi Aziendali
Roberta Longoni - Competenze professionali
- Italian
- English
- French
- Spanish
- Board level experience
- Problem Solving
- Organizational Behavior
- Communication Skills
- Time Management
- Team Leadership
- Project Coordination
- Facilities Management
- Executive Assistant
- Personal Assistant
- Virtual Assistant
- Motivational skill
- Administrative Support
- Computer Literate
- Budgeting
- MS office suite
- Internet Researches
- Executive Staff meetings organization/coordination
- Strong bent for information technology.
- Calendar and Diary management
- Training and Supervising Reception Support Staff
- Italian
- English
- French
- Spanish
- Board level experience
- Problem Solving
- Organizational Behavior
- Communication Skills
- Time Management
- Team Leadership
- Project Coordination
- Facilities Management
- Executive Assistant
- Personal Assistant
- Virtual Assistant
- Motivational skill
- Administrative Support
- Computer Literate
- Budgeting
- MS office suite
- Internet Researches
- Executive Staff meetings organization/coordination
- Strong bent for information technology.
- Calendar and Diary management
- Training and Supervising Reception Support Staff