Roberta Longoni

Roberta Longoni

Nata il 23 maggio 1966 a milano
Milano
20

Roberta Longoni - Formazione

1

MACSE ITALIA

CORSO DI FINANZA PER ASSISTENTI DI DIREZIONE

da NOVEMBRE 2011 a DICEMBRE 2011

2

ISTITUTO GHISLANZONI SUORE ORSOLINE

da GENNAIO 1980 a GENNAIO 1985

3

Master in Strategia e Gestione d'Impresa - Master of Strategy and Business Administration

Il Sole 24 Ore Business School

da GENNAIO 2012 a GENNAIO 2013

4

LAUREA

Libera Università di Lingue e Comunicazione IULM

da GENNAIO 1985 a GENNAIO 1990

Roberta Longoni - Esperienze

1

PRODUCT MANAGER presso MITSUI & CO. ITALIA S.p.A.

da NOVEMBRE 1990 a DICEMBRE 2001

Segreteria di Direzione, assistenza al Presidente Implementazione del sistema informatico aziendale, compresa la creazione dell’archivio informatico Gestione rapporti fra Direzione e Reparti Commerciali Gestione rapporti fra casa madre e branch office di Milano Traduzioni e Interpretariato Organizzazione Eventi Aziendali Gestione rapporti con Jetro e Camera di Commercio Giapponese Identificazione delle linee guida di azione e identificazione dei piani di azione strategici marketing e commerciali di sviluppo mercato/cliente. Gestione dell'organizzazione Marketing e Commerciale Gestione delle politiche di pricing Identificazione delle strategie di marketing e commerciali per singolo mercato o prodotto Organizzazione e coordinamento delle azioni tattiche di marketing: fiere, convegni specialistici, e gestione delle relazioni con i fornitori Gestione delle pratiche doganali Stesura e definizione di contratti di distribuzione internazionale Elaborazione budget commerciali

2

FULL MEMBER - Responsabile Eventi presso MACSE ITALIA

da GENNAIO 2011

3

Senior Partner presso MACSE

da FEBBRAIO 2010

4

EXECUTIVE ASSISTANT & OFFICE MANAGER presso Confidential

da MAGGIO 2011 a LUGLIO 2012

Personal Executive Assistant  Assistance to top management  Support to the Board in daily operations  Preparation of reports, both in Italian and English  Liaison between all company’s departments and Board  Relations with Banks’ and Customers’ Executive Assistants at top management level  Filing and protocol  Translations Facilities management  Organizing the office layout and maintaining supplies of stationery and equipment  Maintaining the condition of the office and arranging for necessary repairs  Responsibility for the day to day running of the office  Arranging regular testing for electrical equipment and safety devices Office services  Design and implement office policies  Establish standards and procedures  Organize office operations and procedures  Liaise with other agencies, organizations, branches Human resources  Overseeing the recruitment of new staff, sometimes including training and induction  Coordinate office staff activities to ensure maximum efficiency  Delegating work to staff and managing their workload and output  Assign and monitor clerical, administrative and secretarial responsibilities and tasks among office staff  Evaluate and manage staff performance  Promoting staff development and training  Attending conferences and training  Preparing time sheet  Payroll Accounting  Recording office expenditure and managing the budget  Receive, check and record purchase invoices  Invoicing  Budget control  Debt collection  Payments to suppliers / staff  Preparation of documents for outside counsels  Responsible for the petty cash Information Technology and telecommunications  Liaising with senior managers to ensure that staff in the division have appropriate information technology equipment Purchasing  Monitor and maintain office supplies inventory

5

EXECUTIVE ASSISTANT & OFFICE MANAGER presso GRUPPO ARETE' SRL

da DICEMBRE 2001 a APRILE 2011

Attività svolte: Segreteria generale: gestione agenda, redazione documenti e presentazioni, organizzazione meeting, reporting, gestione archivio, gestione sito web, Gestione delle pratiche amministrative (emissione fatture, registrazione fatture fornitori, pagamenti) Rapporti con le banche, e consulenti esterni (avvocati, commercialisti, studio del lavoro) Controllo di gestione & Reporting Recupero crediti Gestione del personale Stesura e definizione di contratti Traduzioni e Interpretariato Organizzazione Eventi Aziendali

Roberta Longoni - Competenze professionali

  • Italian
  • English
  • French
  • Spanish
  • Board level experience
  • Problem Solving
  • Organizational Behavior
  • Communication Skills
  • Time Management
  • Team Leadership
  • Project Coordination
  • Facilities Management
  • Executive Assistant
  • Personal Assistant
  • Virtual Assistant
  • Motivational skill
  • Administrative Support
  • Computer Literate
  • Budgeting
  • MS office suite
  • Internet Researches
  • Executive Staff meetings organization/coordination
  • Strong bent for information technology.
  • Calendar and Diary management
  • Training and Supervising Reception Support Staff
  • Italian
  • English
  • French
  • Spanish
  • Board level experience
  • Problem Solving
  • Organizational Behavior
  • Communication Skills
  • Time Management
  • Team Leadership
  • Project Coordination
  • Facilities Management
  • Executive Assistant
  • Personal Assistant
  • Virtual Assistant
  • Motivational skill
  • Administrative Support
  • Computer Literate
  • Budgeting
  • MS office suite
  • Internet Researches
  • Executive Staff meetings organization/coordination
  • Strong bent for information technology.
  • Calendar and Diary management
  • Training and Supervising Reception Support Staff