Andrea Barchiesi - Formazione
Ingegneria Elettronica specializzazione robotica ed automazione
Liceo Scientifico
Andrea Barchiesi - Esperienze
Head of Social Corporate Responsability and Reputation analysis Department presso ISSEA Research Institute
da GENNAIO 2012
CEO presso Reputation Manager
da OTTOBRE 2011Reputation Manager is an advanced and highly automated service that, thanks to the interaction of keyword and semantic analysis, explores the whole web, including social media and other informal channels, to find all contents related to a brand, its product and services, the management, its events and stories. Reputation Manager is an innovative service for companies who want to analyze and monitor web comments, opinions and voices about their brands. It is the tool that Marketing and Communic
Partner presso ActValue Consulting & Solutions
da GENNAIO 2004 a OTTOBRE 2012Management of software and consulting companies; hi-tech consulting;solution consulting; marketing solutions and analisys; web reputation and brand management; on line reputation tools design and engineering; viral content detecting; RFId HF and UHF consulting and solution designer; EAI architecture. Founder of Reputation solutions and reputazione on line assets.
Managing Director presso Reputation Manager
da DICEMBRE 2004 a SETTEMBRE 2011Reputation Manager is an advanced and highly automated service that, thanks to the interaction of keyword and semantic analysis, explores the whole web, including social media and other informal channels, to find all contents related to a brand, its product and services, the management, its events and stories. Reputation Manager is an innovative service for companies who want to analyze and monitor web comments, opinions and voices about their brands. It is the tool that Marketing and Communication Departments can use to assess all web channels and their impact on corporate perception. It is a complete analytical tool that measures companies and public institutions visibility in the informal web and in the web 2.0
consultant presso Accenture
da GENNAIO 1998 a GENNAIO 2003Project manager involved in top client, solution designer and process engineering in area retail, telecom, finance. Web 2.0, B2B and B2C solutions, revenue assurance systems, EAI architecture design and analysis, digital signature, security networks and risk assessment, advanced data mining and grid computing. some interesting projects: Benetton - ecommerce Metis - Website Telecom - data mediation Wind - revenue assurance ETI - website and B2B digital signature Gruppo Rinascente - Risk assessment and web security Deutsche post - EAI application integration
Ing. presso Ufficiale corpo ingegneri esercito
da GENNAIO 1997 a GENNAIO 1998Area collaudo e controllo armamenti terrestri leggeri e analisi balistica.
Direttore scientifico Master in Reputation Management presso Università IULM di Milano
da SETTEMBRE 2013Il primo Master in Italia che forma la figura del Reputation Manager, un professionista strategico e fondamentale per l’attività di Enti e Aziende, sia a livello di Comunicazione sia di performance competitive. Master Executive in Reputation Management Edizione - a.a. 2013/14 Direttori Scientifici: dott. Andrea Barchiesi e dott. Felix Sagrillo Coordinatore Didattico: dott. Mauro Pecchenino A chi si rivolge Il Master Executive Reputation Manager è un corso di alto profilo professionale rivolto a diplomati, laureati e professionisti che operano in diversi settori, dalla Comunicazione e Marketing all'informatica, dall'economia all'ingegneria informatica e alla giurisprudenza. Obiettivi formativi Il Master forma nuove figure professionali che stanno diventando sempre più importanti e strategiche nel mondo delle aziende contemporanee. Questa professione è in grado di ristrutturare o strutturare l’identità digitale, e non solo, dell’azienda con conseguenti effetti sulle performance economiche dell’azienda stessa e quindi sulla gestione del ROI. Il Reputation Manager, quindi, porta valore aggiunto all’azienda. Organizzazione della didattica Un programma executive di dieci mesi intensi, in modalità part time, con lezioni nel fine settimana che si svolgeranno in aula e a distanza, in alternanza tra apprendimento e applicazione pratica. Il Master permette un’applicazione immediata delle conoscenze acquisite, nell’ambito della comunicazione internazionale, per analizzare e sviluppare le funzioni della comunicazione nei mercati in continuo cambiamento. Programma delle lezioni Le attività formative prevedono un totale di 216 ore, tra marzo e luglio 2014: l'organizzazione prevede 8 ore di lezioni il venerdì (dalle 9 alle 13 e dalle 14 alle 18) e 4 ore il sabato. Il Master è suddiviso in tre moduli, tra lezioni frontali, studio di casi aziendali, esercitazioni e project work.
Head of Social Corporate Responsability and Reputation analysis Department presso VENTURA Research Institute
da GENNAIO 2012
Andrea Barchiesi - Competenze professionali
- Online Reputation Management
- Social Media Marketing
- Reputation Management
- Reputation
- Semantic Web
- Reputation Engineering
- SEO
- SEM
- Semantic Technologies
- Sentiment Analysis
- Online Marketing
- Marketing Strategy
- Market Analysis
- Qualitative Research
- Online Advertising
- Online Branding
- Social Media
- Social Marketing
- Marketing Communications
- Organic Search
- Process Engineering
- Systems Engineering
- Digital Media
- Software Engineering
- Neural Networks
- Semantic Search
- Web 2.0
- Internet Strategy
- Digital Strategy
- Start-ups
- Viral Marketing
- Web Marketing
- Social Media Measurement
- Digital Marketing
- Mobile Marketing
- Web Project Management
- Conversion Optimization